tisdag 28 augusti 2012

Fyra månader

Nästan på dagen 4 månader efter operation var det så var det dags för ett besök hos sjukgymnasten igen. För första gången så kändes det genomgående positivt. Mitt nya träningsprogram innehåller bland annat hopprep! Tala om ett skutt närmare återkomsten på volleybollplanen :-) Jag fick till och med prova att jogga lite i träningslokalen hos sjukgymnasten och det gick jättebra! Nu joggade jag i och för sig extremt långsamt och bara ca 15 meter men ändå - vilken lycka :o)

Rehab-träningen börjar mer likna styrketräning så nu blir det bara träning tre gånger i veckan och förutom det har jag börjat cykla till jobbet, vilket är sååå skönt, och vattengympa känns fortfarande som en bra träningsform.

Om ett par veckor ska jag i rehab-träningen börja jogga lite försiktigt, eller "lunka" som det står på programmet. Gå 25 m, lunka 25 om vartannat i 10 minuter till att börja med. Jag ser fram emot det :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar