tisdag 4 december 2012

Blä!

Ja, någon gång måste man väl få något bakslag antar jag... Men det gick ju så bra!!

Antagligen tog jag i för mycket för tidigt för sedan en vecka tillbaka har jag haft för ont för att göra tåhävningar vilket ju helt pajjar rehab-träningen kan man säga. Jag har bett min mamma (som är läkare) och min syrra (som om 1,5 månad är utbildad sjukgymnast) att titta på fossingen och domen är överansträngning av hälsenans fästen. Så vad gör man då? Jo, rörelseträning utan belastning. Så ingen löpning, inga promenader, inga tåhävningar och givetvis ingen volleyboll. Tråååkigt!

Men, det går väl över snart. Och nu är det ju vinter och vitt och vackert ute så det är bara att njuta. Jag fortsätter cykla så får jag vara ute i vår vackra vintervärld :0) I helgen var jag dessutom och åkte stjärtlapp :D

Om jag någonsin kommer ihåg det ska jag ringa min sjukgymnast (som ju gjorde slut med mig senast vi sågs) och se vad hon säger om saken.

2 kommentarer:

  1. Måndag 7/1, i samband med innebandy med kollegor så rök min hälsena. Nu har jag samma resa som dig framför mig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aj! Stackare :/ Så senaste lärdomen jag vill dela med mig = skynda långsamt... Irritationen är fortfarande kvar och jag får ont bara av att gå. Ringde sjukgymnasten idag igen och ska tillbaka nästa vecka för att se vad hon kan ge mig för kloka råd. Ta hand om dig och Lycka till!

      Radera