måndag 1 oktober 2012

Fem månader

Efter fem månader och några dagar var jag så tillbaka hos sjukgymnasten. Det här var första gången vi var i träningslokalen hela tiden. Hon tittade på hur jag genomförde övningarna och framför allt måste jag se till att pressa så högt upp det bara går när jag gör tåhävningar. Jag som trodde jag kämpat bra, men vilken skillnad det blev! Efter att tidigare ha klarat 15 excentriska klarade jag nu bara max 7 och bara 10 på båda fötterna. Hon sa att om jag inte pressar upp på tårna till max så kommer jag inte åt hela muskeln och eftersom det blev sådan skillnad så tror jag henne.

Jag ska fortsätta med samma träning men fick ytterligare en sida med övningar, främst för resten av benen och bålen. Det gäller ju att få upp styrkan helt och hållet för att få tillbaka funktionen. Så nu blir det mycket lårträning framöver förutom vaden...

När det gäller joggandet sa hon att jag skulle träna på att trycka på mer och mer och variera med höga knän och så vidare, men fortfarande inte överanstränga mig. Jag tränar ganska mycket nu och jag känner mig ofta stel och ond i hälsenan på kvällarna och morgnarna. Jag tycker fortfarande att det är väldigt obekvämt att gå barfota så jag har fortfarande sandaler på mig hemma.

Lår, lår, lår mera lår och bål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar