torsdag 28 juni 2012

Två veckor senare...

...har jag fortfarande inte lärt mig gå.

Jag var till sjukgymnasten igen före midsommar och fick till och med bakläxa!! Jag hade börjat gå med en krycka men hon kommenderade tillbaka mig till två kryckor eftersom att jag haltade. Det är ju svårt det här ju. Nu övar jag på att gå med hälen först och upp på tå med båda fötterna för att lära mig gå normalt och det klarar jag inte utan kryckor. Det är det där med att gå upp på tå som ställer till problem för steget med högern och så är jag fortfarande väldigt kort och blir sned i höften när jag försöker sträcka ut klivet innan jag sätter i vänsterfoten. Det är sånt ohyfs jag måste lära mig av med innan jag släpper kryckorna för annars kommer jag att fortsätta halta även när jag inte egentligen behöver göra det längre.

Den här veckan har jag börjat på mitt nya träningsprogram som är väldigt avancerat. Jag ska göra riktiga tåhävningar med båda fötterna samtidigt och stå och balansera på ett ben! Än så länge håller jag i mig lite men det är bara att utmana. När jag lärt mig gå lite bättre ska jag också göra olika gångövningar som att gå "på lina", gå i kors och sånt.

Det är tur att folk i min omgivning också har tålamod för en promenad med mig är låååångsam... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar