tisdag 22 maj 2012

Ensam hemma

Nu när pojkvännen har åkt hem är jag för första gången sedan senan gick av alldeles ensam hemma. Det var skönt att ha honom här några dagar så att jag hade en möjlighet att känna efter vad jag klarade av. Innan flytten var jag och köpte ett par pallar - en låg plastpall som jag kan sitta på i badkaret när jag duschar och en hög pall som jag kan sitta på i köket när jag diskar. Förutom det har jag ställt ut avlastningsplatser lite här och var. Eftersom det inte går att bära något annat än det man kan ha i en rygga när man tar sig runt med två kryckor har jag sett till att jag kan plocka ut saker ut kylen och från den platsen flytta de vidare antingen till diskbänken eller till köksbordet. Man kan lugnt säga att allt jag gör blir ett projekt...

Eftersom det är så trevligt att fika lite i soffan ibland har jag dessutom ställt en pall och tre stolar som tar mig från köket till vardagsrumsbordet så redan första dagen serverade jag mig en skål glass och ett glas iste i soffan :o) Det blir dock inte så ofta för det är alldeles för bökigt. Matlagning känns också meckigt men efter helgen har jag frysen fylld med matlådor så det här kommer att gå alldeles utmärkt!

Jag har lagt en trave med kuddar på vardagsrumsbordet där jag kan lägga upp benet på vila och eftersom att jag anser det vara "helt kontrollerade former" får benet vila från pjäxan. Vilken frihet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar