fredag 11 maj 2012

Ute på långpromenad ;-)

Jag bestämde mig i början av veckan för att det var dags att ta tag i träningen - nu när smärtan lagt sig är det ju bara att sätta igång, eller hur!

Första dagen gick jag från bron till slutet av gatan och hem igen - totalt 280 meter på 10 minuter. Eftersom jag bara har ett ben och två kryckor att ta mig fram med är det största problemet händerna - de är liksom inte alls vana vid att bära omkring på hela min kroppsvikt. Så det blev en hel del pauser för att vila händerna. Efter det fortsatte jag med att öka lite för varje dag och idag blev det en riktig långpromenad - runt hela kvarteret! 570 meter på 15 minuter - som ni ser har jag ökat hastigheten ganska ordentligt på bara fem dagar :-)

Förutom mina promenader har jag börjat styrketräna lite på ett liggunderlag hemma på golvet med de vikter vi hittat. Det är ju mest sittande övningar jag kan göra men lite armar och mage i alla fall. Och så rörelseträning och styrketräning för det friska benet. Känns så skönt att ha kommit igång och på måndag blir det mera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar