torsdag 24 maj 2012

Vårruset

Idag skulle jag ha sprungit vårruset... och nästa vecka skulle jag springa milen på blodomloppet - min första mil! Jag hade kommit igång med träningen rätt bra men man kan lugnt säga att det blev något problematiskt när hälsenan gick av. Ingen löpning förrän om tidigast 6 månader - lätt jogging om 4 kanske om rehabiliteringen går bra. Men, det är ju det som håller humöret uppe - nästa år, då ni!!

Idag fick jag istället agera publik och väskvaktare. Min snälla kollega kom och hämtade mig så att jag kunde möta upp laget jag inte längre ingick i och placera mig på ett liggunderlag med benet på en hopfällbar pall som syrran hade med sig. Det var trevligt att få vara med så pass mycket i alla fall och underhållande att se alla värma upp med Sh'Bam - ser fram emot att prova det också :-) Syrran kom in på under 30 minuter (var det 27 tro?) så nu har jag en bra tid att slå nästa år. Perfekt!

Vårruskvällen avslutades med sedvanlig picknick i det gröna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar