fredag 18 maj 2012

Premiär på gymmet :)

Nu har pjäxan och jag haft några dagar på oss att vänja oss vid varandra. Jag sover lite bättre och tar mig fram ganska bra och eftersom jag inte kan börja med rehabilitering av foten än så tänkte jag sätta igång på allvar med att träna resten av kroppen :-) Så i sällskap av min syster och pojkvän traskade jag iväg till gymmet som praktiskt nog bara ligger ett par hundra meter från min lägenhet.

Promenaden tog ca 20 minuter - jag är fortfarande inte snabb precis... Väl där gick vi igenom alla maskiner och annat för att räkna ut vad jag kunde träna med min stora och icke-funktionella fot. Det gick riktigt bra. Vi har skrivit ihop ett program som tar mig totalt 90 minuter med uppvärmning och stretch. Det blir mest armar och axlar förstås men det är väl precis vad jag behöver. Förutom det kan jag träna mitt friska ben med en-bens-benböj och tåhävningar vilket ju är alldeles utmärkt. De har hängt upp band med handtag (som heter nåt fancy pancy som jag inte kommer ihåg) som jag kan hålla i när jag gör benövningarna och som jag använder som hjälp att ta mig upp och ner när jag ska lägga mig på golvet för armhävningar och sit-ups. Armhävningarna blir på knä med en skumgummirulle under fötterna för det är inte läge att stå på tå i den där klumpen.

Det klurigaste är det där med uppvärmning - hur konditionstränar man utan två användbara ben?

Nöjd och glad och helt slut är jag i alla fall :o)


På väg till gymmet. Lägg märke till mina tjusiga 90-talsbrallor och mitt fantastiskt praktiska senilsnöre som jag har runt halsen. Tack vare det kan jag stå och släppa kryckorna utan att tänka på vart de tar vägen. Perfekt att kunna ha händerna fria!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar